Pagina's

maandag 27 februari 2012

Ik ga me moeten haasten

om klaar te zijn met de voorbereidingen voor kleine meneer zijn 1ste verjaardag. Want dat was ik even uit het oog verloren. Qua kroon ben ik er al uit welke ik ga maken. Deze lijkt me wel handig. Ik zag er ook wel toffere verschijnen, maar ik denk dat het zonde van de tijd zou zijn. Ons kleine brut geweld laat dat ding nooit langer dan 30seconden staan.
En dan zag ik hier het toffe idee om een hemdje voor hem te maken, een broek daar ben ik al mee bezig. Die zou wel af geraken. Maar dan moet het wel minsten 25° zijn eer hij die prettig gaat vinden. Een hemdje dus. Is dat gemakkelijk om te maken? Zijn er tips qua patronen? Gemakkelijke patronen best, want mijn naaikunsten zijn nog niet geweldig.

Ik denk dat ik de komende Schoten Stikt eerder daar aan moet werken ... Wel jammer want dat andere voorstel, daar had ik wel zin in.

Hoe gaat het hier verder? De beide heren zijn aan beter hand. Grote meneer heb ik bijna de ganse dag gezien vandaag, nog niet gehoord. Maar zijn hoofd kwam al boven de rand van de zetel uit. Kleine meneer ... die zie ik voldoende. Hij blijft het liefst vlak naast me, nog beter is gepakt te worden. Gelukkig kon hij genieten van  het rustige geraas van de naaimachine. Dat blijft hem fascineren. En heb ik de verschillende onderdelen van de broek kunnen zigzaggen. Een overlock heb ik niet en ik wil het nog even uitstellen om met deze vrienden te leren werken. Eerst mijn machine beter leren kennen.
Maar de kleine dame ... tja die heeft het helemaal vlaggen. Deze nacht zat ik even beneden met 2 koortsige en huilerige kinderen. Zij heeft de ganse dag in de zetel gelegen. De enige opflakkering was toen ze de straffe suppo kreeg. Ze reageert er altijd hevig op, deze keer vooral qua spraak. Ze heeft een uur lang als stadiomomroeper voor de TV gezeten. Ik  lag strijk, echt. 'Ja, nu is die weg. Allemaal lijnen en balletjes. En ze zijn weg. Weer balletjes, een beer. Dag muis met rare oren, (Mickey Mouse)' Ze bleef maar gaan. Zelfs tegen haar beren ... maar de koorts bleef maar geven.

Wat komt er nog verder bij op het verlanglijstje. Zeteldekentjes voor elk van ons. Het is hier nu een allegaartje van kinderdekens en als je ziek bent ... dan wil je toch het liefst van al een zacht deken ... . 

Hopelijk had iedereen een fijne avond en kan je genieten van een rustgevende nacht. (hier alvast niet, des te meer dat ik dat iedereen hier gun)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten