Pagina's

zondag 6 januari 2013

Kleedjesstress

Sinds de aankoop van mijn naaimachine, nu 1 jaar geleden, is onze dochter fan van kleedjes. Ze had al de oma die op geregelde tijdstippen een kleedje stikte. Jammer genoeg werden deze dingen nooit gedragen, fout model, fout stofje ... Tenzij natuurlijk als we daar op bezoek gaan. Schandalig niet.

In de rush naar onze vakantie toe, stikte ik nog snel een kleedje. Ik tekende een patroon naar een kleedje dat ze graag draagt. Gebruikte de overlock en het ding stak op een uurtje in elkaar. Jammer genoeg moest ik het geheel terug uithalen, wegens te breed, veels te breed.

Maar nu past het ... Al zijn er nog een paar problemen. De kraag valt open naar achteren. Niet erg, maar het is wel frisjes. En mijn eeuwig terugkomend probleem ... De omkrullende zomen ... Wat ik ook doe, het plooit steeds op de naad terug, ook al werk ik met een tweelingnaald. Iemand een tip?

 


En dan vergeet ik het alweer ... Een super 2013! Geniet ervan!

3 opmerkingen:

  1. Die omkrullende zomen, da's bij mij ook!! :( frustrerend! strijken helpt niet... ik hoop dat iemand hier met een gouden tip komt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoomlint opstrijken om het krullen tegen te gaan?

    BeantwoordenVerwijderen