Pagina's

zondag 24 februari 2013

Deelde uit

Ofwel ... payde it forward.
Het eerste stuk is klaar en vraag leverde ik het af ... Een driehoeksjaal. In knal oker. Nu serieus, knal is dat niet. Wel een superkleur. Eerlijk gezegd heb ik de wol gerecycleerd, uit een sjaalversie die maar niet wilde lukken. En na 4 keer opnieuw beginnen heb ik die sjaal maar opgegeven.
Om dan dit exemplaar te creëren. En na 35 draadjes instoppen was het klaar. Dat haakt geweldig zo'n driehoek. Echt waar ... En het is mijn redding in het niet-te-veel-eten-plan. Want als je haakt kan er nit gesnoept worden. Ik ben trouwens wel fier op dat resultaat, ondertussen. Zijn er 14 kg verdwenen, tof, maar nog niet genoeg. dat komt wel goed.
Deze ochtend leverde ik het af ... Spannend, gewoon door het weer. Onze kleine dame vanop de achterbank ... 'mama, kan je wel in de sneeuw rijden, niet in de beek, niet tegen die auto pas op ...'
Enfin, sjaal afgeleverd. Duidelijk nog op tijd, want het blijft nog koud....


En dat koude weer doet me tijd spenderen in de keuken, met onze oven. Ik ben geen goede kok, integendeel. Maar ik wil wel wat uitproberen. Vorig weekend probeerde ik appeltjes te drogen. Maar ik had iets fout gelezen ... Het moest een uur opstaan, dus zette ik de kinderen snel in bad. Jammer genoeg was er een niet meegerekende woedeuitbarsting waardoor ik telaat beneden kwam ... Rook overal rook. De timer gaf nog ruim 30 minuten aan, maar het zag er niet uit. Er hangt hier nog steeds een geurtje van gekarameliseerde appeltjes met kaneel. En het stemmetje van onze kleine meneer 'neen niet rook mama, brand.' hoor ik ook nog steeds. Een dag later probeerde ik het opnieuw, ook niet gelukt ... Dus dat probeer ik niet meer.
Maar ons brood ... Dat wordt hier al weken thuis gebakken en sinds dit weekend lijkt het recept te lukken .... Grote meneer ziet het ook weer zitten, dat zelf gemaakt brood ....

Ik ga erin kruipen hier, de teksten worden hier steeds chaotischer ...
Veel plezier iedereen deze week! Geniet nog van de koude, binnenkort doen we weer niet anders dan muggen wegslagen en zweten ..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten