Pagina's

vrijdag 15 februari 2013

Rijtje kaptruien

Op deze moment zit ik helemaal in de kaptrui modus. Dankzij een vriendin kreeg kleine meneer een super leuke Walvis trui. Hij is er helemaal weg van 'kaptein joko ook walvis' . (vertaling kapitein winokio zingt over een walvis). En daarstraks probeerde ik even snel een kikker trui te maken. Snel  dat was om te lachen ja.... Alles ging goed, tot aan de boordjes ... Te smal geknipt, niet goed vast gestikt, kapot geknipt, naald gebroken, alle draden gesprongen, en als klap op de vuurpijl ... Er fout aangezet. Die boordjes daar ben ik meer dan anderhalf uur mee bezig geweest. Maar hij is geweldig content: 'niet Elise, wel Leon' zo fier op zijn trui helemaal van hemzelf.

Kleine dame kreeg er ook eentje,uit restjes.zij is wel content, ik iets minder. De combinatie is niet mijn ding, maar ze is er gelukkig mee. En meer moet dat niet zijn.

Eerlijk gezegd, het zijn geen truien. Gewoon enkele tricot, dus wat dun om als trui door te gaan. Maar stilaan wordt het wel warmer en dan is het goed genoeg ...

Er volgen er zeker nog. Vooral omdat ik nergens inde klerenwinkels dingen vind die me liggen. En ... Ik vind het wel fijn als onze kinderen, zoals vandaag in mijn kleren rondlopen. Het zijn wel fiere kinderen, 'mama gemaakt' 'mama maakt'. En net zoals het 'mama brood' valt dit wel enorm in de smaak...


Een fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten