Pagina's

maandag 6 mei 2013

Een halterkleedje of toch ... Een poging

Deze zomer gaan we naar Kreta, 2 weken in de hitte, met vrienden. En die hitte zie ik nog niet zo goed zitten. Maar kom, we zien wel hoe het uitdraait.
Voor onze kleine dame wil ik alvast een paar kleedjes maken. En zo probeerde ik een halterkleedje. Een test kleedje, met een stofje uit de koopjeshoek van Kapellen. Het patroontje uit Minicouture. Er staan toffe patronen in dat boekje, maakaïk kan er niet zomaar aan beginnen en doorwerken. Er zit veel 'denk eens zelf na' in.

Het kleedje zelf is, op de zoom na, klaar. Maar het is veel te breed, die bovenkant. Ik heb nog geen idee hoe ik dat ga oplossen. Ik wil er een elastiek in. Hoewel het volgens het patroon een rits moet zijn. Maar dat zie ik niet zitten. Dat gaat daar maar schuren en pijn doen... Dus ben ik op zoek naar een ander patroontje ... Tips en suggesties zijn welkom. Dit kleedje wil ik wel afwerken. Tof zene zo'n kleedje van nog geen €2 ...
 

Morgen wil ik op Schoten Stikt eens beginnen aan een rok voor mezelf. Ambitieus plan. Want ikas nog maar net in een standaardmaatje... . 
Eerst maar eens om een blinde rits voet!

Veel naaiplezier nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten