Pagina's

woensdag 25 december 2013

Een 'feestkleedje'

Aan feestkleren doe ik niet. Toch nog niet op deze moment. Wel geef ik de kinderen nieuwe kleren die ze pas mogen aandoen als het feest is. Onze feestkleren zijn dus gewoon nieuwe kleren. Want al die speciale, mooie dingen, die kan je achteraf toch niet gewoon aandoen. Tenminste zo gaat dat hier met de kinderen.

Het nieuwe kleedje voor de dochter werd gemaakt met een stofje uit Kopenhagen. Daar is een kei tof stoffenwinkeltje, lees 3 dezelfde winkels in de stad, met overal andere stoffen. Jammer genoeg ben ik niet in de winkel waar er ook tricotstoffen lagen, geweest.

Ik kocht er 6 heel mooie stoffen en de afgelopen dagen werkte ik met 1 tje ervan. Een heel fijne rib. Ik maakte de Capsleeve uit de laatste ottobre 6/2013. Maar ik ben niet content van het model van het kleedje. Het valt, zoals wel vaker met ottobre, erg breed en kort. Maar ze kan het aan en het geeft wel extra bewegingsruimte, want daar houden we wel van.

                                
Misschien zet ik er straks nog knopen op, kwestie van het een beetje te breken. En die nepzakken, vind ze maar niets, die wil ze er het liefst af.

                                                              

Een geslaagde blinde rits, gelukkig valt het bovenaan nog een beetje op, grote meneer zou ze anders nooit vinden.


En nu ga ik nog eens verder met het uiteenhalen van de jas voor grote meneer. Want bij de laatste passessie, besloot hij dat er toch zo'n 8 cm af moest. En dat nadat ik hopeloos bezig was met het insteken van de rits ( 10 pogingen ... Door de kleine stoorzenders in huis) er moesten nog maar 3 naden gestikt worden en het zou klaar geweest zijn ... Vandaag dus. Nu moet hij wachten. Tot de laatste cadeautjes gestikt zijn. Nah.

Goed vieren he!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten