Pagina's

zaterdag 25 januari 2014

Poppemieke

Volgens kleine dame geef je voor de eerste verjaardag aan het neefje een auto, check en aan het nichtje voor de eerste verjaardag een pop. Zo gezegd zo gedaan. En aangezien ik me niet nog eens wil wagen aan een 'tante Hilde pop' werd het er eentje uit de speelgoedwinkel. Maar wel een leuke, ze was er hier meteen fan van.

De pop werd nog voorzien van een poppenmandje, alias de sleurzak... Want wat het meisje van 5 al jaren doet hier is zakken en dozen volladen en ergens zetten. Dus dat kleine meisje heeft alvast een zak ... Die poppenmand werd op het feestje aan de kant gesmeten en de ogen van de pop werden aan een inspectie onderworpen door de 1-jarige. 

                                      



En moest ik ooit eens breizak maken, zou ik het op dezelfde manier maken, maar dan met een rits. Ik gebruikte trouwens stof uit Kapellen en uit de plaatselijk naaiwinkel, Stoffe en Koffe in Schoten.

Nu ga ik me de komende dagen eens bezinnen over de aankoop van een nieuwe overlock. Ik werk met een singer uit de Lidl, die me stilaan in de steek aan het laten is. Het stiksel zin nooit helemaal vast, ik kan het nog opentrekken iets wat vroeger nog niet het geval was. En dat ding maakt zoveel lawaai dat ik hem niet durf gebruiken als de rest van het gezin voor de TV zit. Maar het kost wel wat ... Ook met een groepsaankoop. 
Moest je er trouwens zelfs over twijfelen ... Doe gerust mee ... ;-) het wordt er alleen maar goedkoper op... ;-) 

Nog een fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten