Pagina's

dinsdag 11 februari 2014

Overlockplezier

Ik bestelde, in een groepsaankoop, een nieuwe overlock. De oude deed zijn werk niet meer netjes. Zigzaggen was/is geen probleem, tricot overlocken gebeurde niet netjes. Het stiksel was steeds te zien en loste. Maar vooral ... Wat een lawaai ! Echt! Geen plezier om te gebruiken.

Maar sinds afgelopen zaterdag staat er hier een nieuwe in huis. Wat een machine en wat een rust. Hij werkt zelfs rustiger dan een siersteek met mijn Pfaff. Wij gelukkig dus.

In afwachting van de levering knipte ik heel wat stofjes. Zodat ik meteen erin kon vliegen en dat heb ik gedaan.

Een Charlie met lange mouwen. Voor kleine meneer.   Het labeltje was ik weer vergeten en dus stikte ik het er bij de boordband aan. Slecht idee.

                                                 

3 t-shirts met lange raglanmouwen voor kleine meneer. Eentje gemaakt uit een oude speelplein t-shirt. Kleine meneer is fan. Al had ik de figuur beter op zijn buik gezet, nu wil hij constant gaan kijken naar het eendje. 



                                            ..

Ik ben niet gelukkig met de hals, het valt breed open ... Daar zoek ik nog een oplossing voor. En wees gerust, deze t shirt is een speelshirt... ;-)



                                                    
En ook deze t-shirts werden voor een deeltje gemaakt uit oude t-shirts

Als laatste maakte ik ook een kleedje voor kleine dame. Een combinatie van de princes castle jurk uit ottobre en een 6 pandenrok voor extra zwierwerk. De tip van de pandenrok kreeg uit via de Stoffenmiekes, een Facebookgroep. Een groep waar je superveel tips, ideetjes, vragen, voorbeelden kan vinden.

De rok werd, net zoals bij het oorspronkelijke patroon voorzien van een paar zakken. Ze is er fan van. En zelf vind ik het nogal meevallen. 


                                                   

Er wordt hier nogal gezwierd ...

En afgelopen nacht ... Werd er doorgeslapen en kreeg ik pas bezoek om 6.50u. Dat valt dus mee he! Dank je wel nog voor de reacties op het vorige bericht. 'Tof'om te lezen dat het niet overal vlotjes loopt 's nachts.

Nog even genieten van de rust voor de middagrush. 



6 opmerkingen:

  1. Zo te zien mocht je nieuwe overlock direct overuren kloppen.Mooie dingen dat je hebt gemaakt.Mijn favorietje is de gele trui met het eendje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat we dezelfde machine hbb gekocht :) ik moet ze wel nog krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gerief hoor zeker na mijn Lidl alternatief. Succes ermee !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een activiteit! Direct al overuren met veel succes.
    Een oplossing voor de brede halsopening: het boordje dat je aan de opening naait, is ongeveer 75%, dus drie kwart van de halsopening. Dat is een pak minder en dan trekt de hals mooi 'dicht'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had nochtans het patroon overgenomen ... Maar kzal het eens losmaken en 75% nemen. Bedankt he. En tot volgende week!

      Verwijderen