Pagina's

donderdag 15 januari 2015

Proper ...

LWe krijgen nog een neefje of nichtje bij. En de man wordt weer Peter. Leuk he!

Mijn broer en z'n vrouw gingen zoals iedereen uren en uren zitten voor de geboortelijst. Die ondertussen heel lang is, maar ze vonden nergens een Verzorgingsmatje naar hun zin. 

Hopelijk is dit er eentje naar hun goesting. De stof kozen ze zelf op afstand ....

Het werd een matje uit 2 delen. Onderlaag uit toile siree, 2 lagen op elkaar omrand met biaislint. 
En een aparte laag met badstof. Beiden worden aan elkaar vastgezet door kamsnaps. Maar het badstof laagje kan ook in de wasmachine.

Het idee haalde ik bij een vriendin, die zo'n matje maakte voor haar zoontje. Een te tof idee, om niet uit te voeren. Vandaar ....



Want dat miste ik bij onze kinderen. Het matje is meestal waterafstotend langs 1 kant en zacht aan de bovenkant. Maar als het verschonen dan eens minder vlot verloopt, krijg je dat niet helemaal schoon.



Nu dus wel. Ik zorgde er ook voor dat het badstoflaagje toch toe geklikt kan worden, zodat de kamsnap niet zou smelten in de wasmachine.  




En het volgende project is ... De Cissebroek voor kleine meneer. Ben alvast begonnen.


4 opmerkingen:

  1. oh, dat is een leuk idee! hier komen er ook een aantal kindjes in de familie/vriendenkring bij en ik denk dat ik dit idee ga gebruiken!
    Hoe groot maakte je dit? hoeveel meter biais had je nodig? heb je nog tips? zou dit ook met prym-drukknopjes gaan (heb geen kampsnap tang maar enkel zo een prym-drukknoppen tang, zo van die ijzeren knopjes)
    heb je nog iets tussen de twee lagen toile cere gestoken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De toile siree is 40 op 60 cm. Er steekt niets tussen, maar volgende keer ga ik dat wel doen OF ik neem 2 lagen badstof op elkaar. Ik had bijna 2 m biais nodig per laag. Ik heb geen idee van die prym knopen, maar het zal wel denk ik. En ik gebruikte op de onderlaag zowel de ene als de andere kant van de sluiting, op die manier kan de knoop bij de badstof ook toe tijdens het wassen .... Veel succes!

      Verwijderen
  2. Amai dat is een idee dat ik ook eens ga mee pikken hoor. Heel leuk om als geboortegeschenkje te geven. Ik zal die maten hier rap eens in een boekje schrijven en moest ik het eens maken dan vermeld ik zeker je blog waar ik het idee kwam pikken ... Bedankt en heel mooi gedaan hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief van je, maar zoals gezegd kwam het idee van een vriendin, zonder blog ...

      Verwijderen